mandag den 4. april 2011

Tør du springe ud som den bedste version af dig selv?

Sådan bliver du dig selv

Det burde være noget af det simpleste i livet: At være sig selv. Men faktisk kræver det en stor portion vilje, refleksion og mod. Når det lykkes at være autentisk, bliver livet til gengæld både nemmere og smukkere


Lev i nuet, sig din mening, udlev dine drømme, og tænk ikke så meget over, hvad andre tænker. Enhver, der har haft en selvhjælpsbog i hånden, kender til de centrale ingredienser i den cocktail af lykkeligt liv, vi alle drømmer om. Alligevel er der rigtig mange, der stopper op og ændrer på de ting i livet, der ikke fungerer. Det kræver stort mod at gøre det – og man skal være villig til at ofre det, det kræver.

Pas på med at udskyde Det kender Pernille Aalund også til. Direktøren fra Aller Press har haft utallige job, mænd og boliger i sit liv, og ofte er luksus blevet skiftet ud med økonomisk uvished – men det er ifølge Aalund det hele værd.
– Vi skal være meget omhyggelige med at vælge de veje, vi går, og hele tiden spørge os selv, om det nu er det, vi gerne vil. Jeg plejer altid at spørge mig selv, om det er her, jeg gerne vil være om fem år – og det gælder både parforhold, job, bolig og livets andre forhold. Man skal helt ind og mærke efter og give sin krop tid og ro til at komme med et svar og så handle derefter, siger hun.

Autenticitet er det nye sort Man skal ikke forsøge at lave sig selv om for at please andre, og noget tyder på, at vi er på vej ind i en tidsalder, hvor det er mere accepteret at skille sig lidt ud.
– At turde være sig selv er en stor styrke, og autenticitet er en mega-trend. I mange år har det handlet om ensretning. Nu giver vi plads til typerne. Min kæreste kører gerne til bageren iført nattøj og med min pels over. Han er fuldstændig ligeglad med, hvad andre mennesker tænker, og det håber jeg, vi kommer til at se mere af i fremtiden, siger Pernille Aalund, som aldrig har kunnet andet end at være sig selv og sætter en ære i at give den værdi videre til sine børn.

Bryd vanerne og få overskudMen er det ikke også let, når man hedder Pernille Aalund?
– Ja, jeg er et overskudsmenneske. Og det er jeg, fordi jeg ikke går på kompromis. Jeg har ikke nogen stor uddannelse, og jeg har ikke altid haft, hvad jeg gerne ville have, men jeg har altid sat mig klare mål og forsøgt at træffe de rigtige valg. Da jeg var gravid med mit første barn, havde jeg ingen penge, men jeg ville bare have en bestemt barnevogn. Derfor tog jeg job som rengøringsassistent i Illums Bolighus, indtil jeg havde penge nok. Jeg lagde en plan og nåede mit mål, siger Pernille Aalund:
– Det er drænende ikke at leve det liv, man fortjener.

Pernille Aalunds gode rådFold dine hænder, som du plejer, og fold dem derefter med den anden tommel øverst. Det vil uden tvivl føles helt forkert, men gør det alligevel – og hver dag, indtil det føles rigtigt. Det tager
typisk mellem 20 og 60 dage at acceptere en ny tilstand, f.eks. at folde hænderne omvendt. Øvelsen vil gøre dig bedre til at håndtere forandringer og forstå processen bag.

 

Kilde: femina.dk

Ingen kommentarer: